Wielki krok w branży EV – 1000 km na jednym ładowaniu.

Toyota, wraz z Idemitsu Kosan, stawia kroki w kierunku przyszłości samochodów elektrycznych. Ich innowacyjne podejście do technologii baterii może przynieść rewolucję w branży EV, czyniąc samochody elektryczne bardziej dostępnymi i wydajnymi.

 

Przyszłość samochodów elektrycznych

W obliczu globalnej zmiany, jaką jest przejście od samochodów spalinowych do elektrycznych, innowacje w branży EV (electric vehicles) stają się kluczowe. Toyota, jedna z wiodących firm w tej dziedzinie, wraz z japońską firmą Idemitsu Kosan, zapowiada rewolucję w technologii baterii.

 

Branża EV w obliczu wyzwań

Jednym z głównych problemów branży EV są wysokie ceny samochodów elektrycznych. W Polsce średnia cena takiego pojazdu jest znacznie wyższa niż samochodów spalinowych.

Różne państwa wprowadzają inicjatywy mające na celu zachęcenie kierowców do wyboru bardziej ekologicznego pojazdu, takie jak dopłaty czy podatki od samochodów spalinowych. W niektórych państwach Unii Europejskiej, planuje się wprowadzenie zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych do roku 2035, podczas gdy we Francji rozważa się wprowadzenie elektrycznych pojazdów do systemu leasingowego, gdzie ceny zaczynają się od 100 euro.

Natomiast w Polsce, coraz częściej słyszy się o planowanym wprowadzeniu dodatkowego podatku od pojazdów spalinowych do końca 2024 roku, który będzie obowiązywał dla wszystkich właścicieli takich aut.

 

Nowa era baterii

Ograniczony zasięg, kosztowne baterie i awarie akumulatorów to główne wady samochodów z napędem EV. Jednak nowy typ baterii stanu stałego (solid-state) może to zmienić. Porównując baterie solid-state z  z obecną technologią litowo-jonową, baterie stanu stałego są zdecydowanie trwalsze, bezpieczniejsze i mają mniejszy wpływ na środowisko.

 

Kooperacja Toyoty i Idemitsu Kosan

Toyota i Idemitsu Kosan zawarły umowę na masową produkcję pojazdów elektrycznych z bateriami stanu stałego. Nowa technologia pozwoli na przejechanie na jednym ładowaniu aż 1200 km i naładowanie baterii w zaledwie 10 minut.

Toyota ogłosiła plan trójfazowej komercjalizacji baterii stanu stałego do lat 2027-2028. W pierwszym etapie, firma będzie współpracować z Idemitsu w celu rozwijania udoskonalonych baterii typu solid-state. Kolejny krok to zbudowanie większego zakładu pilotażowego przez Idemitsu, który umożliwi dalsze doskonalenie technologii używanej w fabrykach. W ostatniej fazie planu przewidziana jest rozpoczęcie pełnoskalowej masowej produkcji baterii stanu stałego.


Odkryj naszą nową ofertę technologii wodorowychdekarbonizacji, która nie tylko przynosi rewolucję w dziedzinie zrównoważonej przyszłości, ale także otwiera drogę do oszczędności i znacznej redukcji kosztów.

 

Zaufali nam.