Honda zapowiedziała wprowadzenie w przyszłym roku nowej generacji ogniw paliwowych. Honda pracuje nie tyle nad samymi ogniwami wodorowymi, co całym systemem opartym o nie. Celem jest nie tylko zwiększenie wydajności, ale także zmniejszenie kosztów produkcji nawet o jedną trzecią. Honda określiła cztery podstawowe obszary wykorzystania swojego systemu ogniw paliwowych. W połowie lat dwudziestych Honda rozpocznie zewnętrzną sprzedaż systemu ogniw paliwowych na poziomie 2 tys. sztuk rocznie.
W 2024 roku w Ameryce Północnej i Japonii Honda wprowadzi na rynek model FCEV wyposażony w system ogniw paliwowych nowej generacji opracowany wspólnie z GM. System ten ma być tańszy o jedną trzecią w porównaniu do systemu ogniw paliwowych w modelu 2019 Honda Clarity Fuel Cell.
Honda była jedną z pierwszych firm, które aktywnie zainteresowały się potencjałem wodoru jako metody doprowadzenia do społeczeństwa neutralnego węglowo. Od ponad 30 lat prowadzi badania i rozwija technologie wodorowe oraz pojazdy FCEV. Od 2013 roku Honda współpracuje z GM nad wspólnym opracowaniem systemu ogniw paliwowych nowej generacji. Ze względu na unikalne właściwości wodoru, który będąc nośnikiem energii o dużej gęstości może być przechowywany, transportowany i którym można szybko napełniać zbiorniki, oczekuje się, że systemy ogniw paliwowych będą szczególnie efektywne jako źródło zasilania dla intensywnie eksploatowanych wielkogabarytowych urządzeń mobilnych i wielkoskalowej infrastruktury, a także dla pojazdów wymagających szybkiego tankowania, które trudno jest zasilać z akumulatorów.
Ponadto, wiele modułów systemu ogniw paliwowych może być łączonych równolegle w celu uzyskania większej mocy. W oparciu o te cechy i zalety, Honda zidentyfikowała cztery podstawowe obszary dla zastosowania swoich systemów ogniw paliwowych we wczesnej fazie wejścia na rynek wodorowy: samochody Honda FCEV, pojazdy użytkowe, stacjonarne magazyny energii i maszyny budowlane, a także rozpoczęła rozwój działalności wodorowej skierowanej również do klientów biznesowych (B2B).