Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Moc 28 elektrowni Żarnowiec ukryta w codzienności.

Elektrownia szczytowo-pompowa Żarnowiec, będąca największym magazynem energii w Polsce z pojemnością 3,6 GWh, od dawna pełni kluczową rolę w krajowym systemie energetycznym. Jednak najnowsze szacunki z Niemiec rzucają nowe światło na potencjał elektromobilności jako integralnej części przyszłego systemu energetycznego.

 

Niemieckie samochody elektryczne jako magazyny energii

Z analiz przeprowadzonych przez pracowników politechniki RWTH Aachen wynika, że łączna pojemność akumulatorów we wszystkich niemieckich autach elektrycznych przekracza 100 GWh. To porównywalne z pojemnością 28 elektrowni Żarnowiec, co stawia elektromobilność w zupełnie nowym świetle. Te pojazdy, rozproszone po całym kraju, mogą w niedalekiej przyszłości stać się kluczowym elementem stabilizującym system energetyczny, działając jako rozproszone magazyny energii.

 

Przełom w stabilizacji systemu energetycznego

Jan Figgener, zaangażowany w projekty badawcze, podkreśla, że auta elektryczne nie tylko mogą pomóc w magazynowaniu nadwyżek energii z OZE, ale również przyczynić się do obniżenia cen prądu w godzinach, gdy produkcja z odnawialnych źródeł jest najwyższa. Dodatkowo, rozwijające się technologie umożliwiające wykorzystanie akumulatorów pojazdów do zasilania sieci lub domów w godzinach szczytu, otwierają nowe możliwości dla systemów energetycznych.

 

Wyzwania i perspektywy

Aby pełny potencjał elektromobilności jako systemu rozproszonych magazynów energii został wykorzystany, konieczne jest stworzenie odpowiednich warunków regulacyjnych i technologicznych. Presja kosztowa i racjonalne zarządzanie zużyciem energii przez odbiorców stanowią kluczowe czynniki, które mogą przyspieszyć integrację elektromobilności z systemem energetycznym.

Obraz wyróżniający autorstwa freepik


Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej gsenergia.pl i zapoznania się z pełną gamą naszych usług.

 

kontakt

 

W naszej ofercie znajdą Państwo między innymi Audyty EnergetyczneŚwiadectwa Charakterystyki EnergetycznejKogeneracje, a także nasze nowości: Technologie Wodorowe i rozwiązania z zakresu Dekarbonizacji.

 

Odkryj więcej!

Zaufali nam.