Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Honda zwiększa wykorzystanie wodoru jako nośnika energii.

Honda zapowiedziała wprowadzenie w przyszłym roku nowej generacji ogniw paliwowych. Honda pracuje nie tyle nad samymi ogniwami wodorowymi, co całym systemem opartym o nie. Celem jest nie tylko zwiększenie wydajności, ale także zmniejszenie kosztów produkcji nawet o jedną  trzecią. Honda określiła cztery podstawowe obszary wykorzystania swojego systemu ogniw paliwowych. W połowie lat dwudziestych Honda rozpocznie zewnętrzną sprzedaż systemu ogniw paliwowych na poziomie 2 tys. sztuk rocznie.

W 2024 roku w Ameryce Północnej i Japonii Honda wprowadzi na rynek model FCEV wyposażony w system ogniw paliwowych nowej generacji opracowany wspólnie z GM. System ten ma być tańszy o jedną trzecią w porównaniu do systemu ogniw paliwowych w modelu 2019 Honda Clarity Fuel Cell.

 

Honda była jedną z pierwszych firm, które aktywnie zainteresowały się potencjałem wodoru jako metody doprowadzenia do społeczeństwa neutralnego węglowo. Od ponad 30 lat prowadzi badania i rozwija technologie wodorowe oraz pojazdy FCEV. Od 2013 roku Honda współpracuje z GM nad wspólnym opracowaniem systemu ogniw paliwowych nowej generacji. Ze względu na unikalne właściwości wodoru, który będąc nośnikiem energii o dużej gęstości może być przechowywany, transportowany i którym można szybko napełniać zbiorniki, oczekuje się, że systemy ogniw paliwowych będą szczególnie efektywne jako źródło zasilania dla intensywnie eksploatowanych wielkogabarytowych urządzeń mobilnych i wielkoskalowej infrastruktury, a także dla pojazdów wymagających szybkiego tankowania, które trudno jest zasilać z akumulatorów.

Ponadto, wiele modułów systemu ogniw paliwowych może być łączonych równolegle w celu uzyskania większej mocy. W oparciu o te cechy i zalety, Honda zidentyfikowała cztery podstawowe obszary dla zastosowania swoich systemów ogniw paliwowych we wczesnej fazie wejścia na rynek wodorowy: samochody Honda FCEV, pojazdy użytkowe, stacjonarne magazyny energii i maszyny budowlane, a także rozpoczęła rozwój działalności wodorowej skierowanej również do klientów biznesowych (B2B).

Zaufali nam.