Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Baterie nowej generacji.

Jednym z kilku najważniejszych elementów samochodów elektrycznych jest bateria, gdyż stąd uwalniania jest energia. Branże samochodów elektrycznych zwykle decydują się na baterie litowo-jonowe, które mają jednak wiele wad, co przekłada się na wydajność samochodów.

Jakie są problemy z baterią litowo-jonową, które konkurencja chce rozwiązać?

  • Nie są wytrzymałe jak inne produkty wielokrotnego ładowania
  • Potrzebują ochrony przed przeładowaniem i rozładowaniem
  • Baterie litowo-jonowe wymagają konserwacji
  • Posiadają obwody ochronne, co zwiększa wagę, złożoność oraz koszty
  • Stanowią 1/3 wagi samochodu, dzięki czemu opony szybciej się zużywają
  • Wydajność baterii spada wraz z upływem czasu, pomimo nieużywania samochodu
  • Nie są bezpieczne w wysokich temperaturach gdyż mogą wybuchnąć
  • Chłodne dni przyczyniają się do spadku zasięgu jazdy oraz wydłużenia czasu ładowania

 

Toyota, Samsung, Quantumspace, BrightVolt postawiły na rozwój i zaangażowały się w opracowanie  baterii półprzewodnikowych. W celu pokonania konkurencji trwa wyścig o stworzenie najlepszej baterii. Lederem tego wyścigu jest właśnie Toyota, a jej bateria półprzewodnikowa trafiła już na rynek.

 

Jak działa bateria półprzewodnikowa ?

 

  • Bateria wykorzystuje stały elektrolit zamiast ciekłego, do tego materiału można wykorzystać szkło, ceramikę, co przekłada się na niski koszt
  • Elastyczność baterii pozwala na łatwe jej umiejscowienie
  • Posiada 2,5 raza większą gęstość energii w porównaniu do baterii litowo-jonowej
  • Jest trwała i bezpieczna, co wynika z zastosowanego elektrolitu stałego, który jest niepalny
  • Samochód z baterią półprzewodnikową jest lżejszy co nie przekłada się na jej wydajność
  • Mniejsza masa baterii oznacza mniej zużywanej energii podczas pracy
  • Czas ładowania samochodu może wynieść ok. 15 min

 

Wykorzystując właściwości tego typu baterii Toyota jest bliska stworzenia samochodów, które na jednym ładowaniu będą w stanie pokonać ponad 500 km, zaś samo ładowanie akumulatorów zajmie jedynie 15 min. Japońska firma nie ogląda się za siebie i opracowuje akumulatory półprzewodnikowe, które zapowiadają się jako przełom dla pojazdów elektrycznych.

Zaufali nam.