Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czym kierować się podczas wyboru paneli fotowoltaicznych? – Cz. II.

słonce

 

W poprzednim wpisie dotyczącym wyboru paneli fotowoltaicznych skupiliśmy się na wyborze producenta, tym razem poruszymy temat gwarancji.

„Gwarancja to – obok rękojmi – podstawa złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.

Treść gwarancji powinna być sformułowana w sposób jasny i zrozumiały, w języku polskim.

Gwarancja wskazuje obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. W szczególności powinna zawierać takie informacje, jak:

  • nazwa i adres gwarantalub jego przedstawiciela w Polsce;
  • czas trwania i zasięg terytorialnyochrony gwarancyjnej;
  • uprawnieniaprzysługujące w razie stwierdzenia wady;
  • stwierdzenie „Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawieszauprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej”.

Warto pamiętać, że obietnice złożone w reklamie są traktowane na równi z tymi zawartymi w oświadczeniu gwarancyjnym.”

 Podstawa prawna: art. 577 § 1 i 5771 Kodeksu cywilnego

Źródło: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

 

A teraz, jak to wygląda w praktyce?

Z niewiadomych powodów, z reguły, to co najbardziej powinno nas interesować jest napisane drobnym druczkiem. Warto go przeczytać.

Wyróżniamy dwie gwarancję:

* gwarancja na wykonanie

  • standard rynkowy – 10 lat
  • uwzględnia fizyczne wady, tj. pęknięcia, rozszczelnienia, niewłaściwe materiały, nieprawidłowy proces produkcji
  • gwarantuję nam: nowy panel, czy odszkodowanie

* gwarancja dotycząca parametrów pracy (mocy)

  • standard rynkowy – od 10 do 25 lat
  • w modułach PV, występuje „efekt starzenia”, który dotyczy bezwzględnie wszystkich modułów, od wszystkich producentów. Panele fotowoltaiczne w wyniku działania czynników zewnętrznych ulegają degradacji, tempo jej zależy od producenta. Oznacza to, że z czasem ilość produkowanej w nich energii się zmniejsza.

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe warunki gwarancyjne, tj.:

  • czy gwarancja liczona jest od daty produkcji, czy od daty dostawy do klienta
  • kto ponosi koszty dot. Instalacji nowego modułu i usunięciu wadliwego
  • czy obejmuję moduły instalowane tylko przez osoby przeszkolone i zgodnie z instrukcją montażu

Zaufali nam.