Baterie nowej generacji.

Jednym z kilku najważniejszych elementów samochodów elektrycznych jest bateria, gdyż stąd uwalniania jest energia. Branże samochodów elektrycznych zwykle decydują się na baterie litowo-jonowe, które mają jednak wiele wad, co przekłada się na wydajność samochodów.

Jakie są problemy z baterią litowo-jonową, które konkurencja chce rozwiązać?

  • Nie są wytrzymałe jak inne produkty wielokrotnego ładowania
  • Potrzebują ochrony przed przeładowaniem i rozładowaniem
  • Baterie litowo-jonowe wymagają konserwacji
  • Posiadają obwody ochronne, co zwiększa wagę, złożoność oraz koszty
  • Stanowią 1/3 wagi samochodu, dzięki czemu opony szybciej się zużywają
  • Wydajność baterii spada wraz z upływem czasu, pomimo nieużywania samochodu
  • Nie są bezpieczne w wysokich temperaturach gdyż mogą wybuchnąć
  • Chłodne dni przyczyniają się do spadku zasięgu jazdy oraz wydłużenia czasu ładowania

 

Toyota, Samsung, Quantumspace, BrightVolt postawiły na rozwój i zaangażowały się w opracowanie  baterii półprzewodnikowych. W celu pokonania konkurencji trwa wyścig o stworzenie najlepszej baterii. Lederem tego wyścigu jest właśnie Toyota, a jej bateria półprzewodnikowa trafiła już na rynek.

 

Jak działa bateria półprzewodnikowa ?

 

  • Bateria wykorzystuje stały elektrolit zamiast ciekłego, do tego materiału można wykorzystać szkło, ceramikę, co przekłada się na niski koszt
  • Elastyczność baterii pozwala na łatwe jej umiejscowienie
  • Posiada 2,5 raza większą gęstość energii w porównaniu do baterii litowo-jonowej
  • Jest trwała i bezpieczna, co wynika z zastosowanego elektrolitu stałego, który jest niepalny
  • Samochód z baterią półprzewodnikową jest lżejszy co nie przekłada się na jej wydajność
  • Mniejsza masa baterii oznacza mniej zużywanej energii podczas pracy
  • Czas ładowania samochodu może wynieść ok. 15 min

 

Wykorzystując właściwości tego typu baterii Toyota jest bliska stworzenia samochodów, które na jednym ładowaniu będą w stanie pokonać ponad 500 km, zaś samo ładowanie akumulatorów zajmie jedynie 15 min. Japońska firma nie ogląda się za siebie i opracowuje akumulatory półprzewodnikowe, które zapowiadają się jako przełom dla pojazdów elektrycznych.

Zaufali nam.